1-2 rânduri pe care le scrii (eventual chiar în grabă pentru că îți dorești rapid un cont de Instagram) despre compania ta. La asta se rezumă de cele mai multe ori “Instagram bio”. Cu toate acestea, ar trebui să acorzi un pic mai multă atenție aici, pentru că este, practic, “cartea de vizită” a profilului companiei tale de Instagram.
Trebuie să fie suficient de interesantă în așa fel încât să îi îndrume pe vizitatori să te urmărească și mai apoi să se transforme în clienți.

Dar ce conține mai exact Instagram bio?

Ei bine, Instagram bio conține:
– fotografia de profil
-username și numele
-descrierea
-URL
-categoria din care business-ul face parte
-butonul de call-to-action
-reperele din story-uri

Cum putem crea mai exact Instagram bio care să atragă?


1. Spune-le vizitatorilor cine ești și de ce ar trebui să te urmărească
Primul lucru și cel mai important, pe care ar trebui să îl vadă publicul este descrierea. Trebuie să le oferi acestora rapid și scurt câteva informații despre tine și de ce ar trebui să te urmărească.
Îți prezint un exemplu bun de urmat:

Desigur, nu este nevoie să te bazezi exclusiv pe text.
Poți folosi acest site pentru un font ieșit din comun: Lingo Jam, sau emoticoane.

2. Folosește hashtag-uri ale brandului tău pe care userii pot da click
În afară de link, cei care intră pe profilul companiei tale de Instagram, ar trebui să aibă posibilitatea să dea click și pe altceva legat de brandul tău. Dacă folosești un hashtag pentru majoritatea postărilor tale, atunci include-l aici.
Un exemplu bun este chiar Fashion Days, care promovează unul dintre hashtagurile lor.

Asta îi încurajează pe cei care intră să folosească și ei #fashiondaystribe în postările lor. Clienții simt că fac parte dintr-o comunitate, iar compania câștigă deoarece are de partea sa acea comunitate.

3. Include și un call-to-action
Un CTA bun este o opțiune extraordinară pentru textul disponibil în Instagram bio. Poți încerca diverse abordări în ceea ce privește textul CTA.
-Fii direct: “Click pe link pentru a cumpăra ultimele produse”
-Încurajează utilizatorii să dea share: “Tag #brandultău pentru a apărea în story-urile noastre”
-Promovează ultimele oferte: “Profită de oferta noastra de Black Friday!”
-Pune în evidență un concurs: “Scrie-ne un comentariu și poți câștiga!”
Este important să începi textul CTA cu un verb, pentru a elimina orice cuvinte în plus, și pentru a atinge direct subiectul

4. Adaugă și Instagram Shopping
O funcție relativ nou apărută, dar importantă dacă vrei să îți promovezi produsele. Acesta se poate activa din setări, și va fi disponibil în momentul în care vei începe să etichetezi produse în postările tale.

5. Folosește-te și de Highlights sau Repere
Știi deja că story-urile de pe Instagram te pot ajuta foarte mult în promovarea Instagramului și afacerii tale în general. Reperele te ajută să creezi conținut care să rămână mereu chiar la începutul încărcării profilului tău de Instagram. Este extrem de ușor să le creezi, dar este important să le și personalizezi.