Instagram îți oferă posibilitatea să îți menții audiența aproape. Este un canal de marketing 100% vizual, folosit de peste 500 de milioane de utilizatori în fiecare zi. Dar, asemenea fiecărei rețele de socializare există un mod corect de a le folosi, un “tone of voice” în funcție de publicul țintă.
În continuare vreau să îți prezint câteva feluri prin care poți crește numărul de urmăritori pe care compania ta îi are.
Folosește hashtag-urile potrivite
Cel mai probabil scopul tău pe Insta este să creezi engagement în rândul audienței actuale în timp ce numărul persoanelor reale care te urmăresc să fie în creștere. Crearea de conținut relevant, nou și interesat va fi utilă pentru primul scop descris mai sus, dar pentru cel de-al doilea vei vedea că hashtag-urile se vor dovedi utile.
Dar ce hashtag aș putea folosi?
Folosirea hashatag-urilor este una, folosirea hashtag-urilor potrivite este complet diferit.”
Uite o listă cu 20 cele mai folosite hashtag-uri pe Instagram, în România.
#romania
#travel
#travelphotography
#nature
#bucharest
#ig_romania
#photography
#visitromania
#transylvania
#bucuresti
#instagood
#travelgram
#brasov
#romaniamagica
#photooftheday
#instatravel
#romaniapitoreasca
#europe
#mountains
#love
Acum probabil te vei întreba: “Bun, dar dacă niciunul dintre aceste hashtag-uri nu se potrivesc cu produsele sau serviciile mele?”
Folosirea hashtag-urilor este una, folosirea hashtag-urilor potrivite este complet diferit.
Este foarte important să folosești cuvinte cheie relevante pentru tine și business-ul tău. Pentru a afla care sunt acestea, poți folosi un tool gratuit, precum KeywordTool.
Numărul maxim pe care îl poți folosi este 30, dar 10-15 sunt suficiente.
Folosește filtrele potrivite
Folosirea filtrului potrivit îți poate aduce mai mult engagement. Interesant, nu? Conform unui studiu recent Canva, cele mai populare filtre de pe Instagram sunt:
- Clarendon
- Gingham
- Juno
- Lark
- Mayfair
- Sierra
- Valencia
- Walden
Data viitoare când vrei să postezi ceva pe Instagram, aruncă o privire și asupra filtrelor menționate mai sus.
Postează la momentul potrivit
Cu siguranță știi deja asta de pe Facebook, unde folosind Facebook Insights poți vedea exact atunci când fanii tăi sunt online. Același lucru poți afla și pe Insta folosind Iconosquare.
Altfel, poți testa. Postează la diferite ore și observă engagement-ul generat. Apoi folosește-te de Creator Studio și programează postări pe Instagram exact în momentele propice.
Folosește-te și de urmăritorii competiției
Unul din principiile cele mai importante de care să ții cont dacă vrei să crești numărul de urmăritori pe Instagram este să urmărești îndeaproape competiția și fanii lor. Ei sunt oameni care deja și-au arătat interesul față de produsele sau serviciile promovate de tine. Dar cum îi poți atrage de partea ta?
- Urmărește-i
- Dă-le like la o poză
- Adaugă un comentariu la una din pozele lor
Un mic experiment a arătat faptul că 14% din cei cărora au primit follow, au urmărit înapoi, 22% din cei care au primit follow+like au urmărit și ei înapoi, și 34% din cei care au primit follow+like+comentariu au urmărit înapoi.
Așadar, ce mai aștepți?!
Alte metode de a avea cât mai mulți urmăritori sunt organizarea cât mai plăcută ochiului a paginii tale de Instagram prin adăugarea de repere și scrierea unui bio care să atragă-despre care am vorbit în acest articol de blog-dar și organizarea concursurilor și colaborarea cu influenceri.