Un an cel puțin interesant, plin de provocări și surprize. Dacă business-ul tău a avut de suferit în această perioadă, mai ai o șansă pe care nu vrei să o ratezi: perioada de cumpărături de sărbători.

Conform GPeC, sectorul de e-commerce a crescut cu 41% în urma pandemiei și va continua să crească în următoarea perioadă. Tocmai de asta, de Crăciun, atunci când toți suntem în febra cumpărăturilor, e foarte important ca și magazinele online să fie pregătite.

1. Începe acum

Cel mai bun moment pentru a-ți pregăti magazinul online de sărbători? Ieri.

Anul acesta, mai mult ca oricând, oamenii își doresc mai multe momente fericite. Crăciunul și perioada aceasta sunt prilejul perfect pentru a se simți bine, așa că mulți dintre aceștia deja au început cumpărăturile de sărbători. Fie că vorbim de cadouri sau de decorațiuni, lucrurile s-au pus deja în mișcare anul acesta, așa că pregătește-ți și tu magazinul pentru următoarea perioadă. Logistică, calcule de profitabilitate, calendarul rețelelor social media, etc.

2. Creează eBook-uri cu ghiduri de cadouri

Cu siguranță ți s-a întâmplat și ție să nu știi ce cadou să oferi unei persoane dragi. Ajută-ți clienții să aleagă un cadou potrivit cu un eBook colorat, haios, ușor de “consumat”. Printre cele mai căutate idei se numără:

  • cadouri pentru șeful/șefa
  • cadouri pentru iubită
  • cadouri pentru colegi
  • cadouri pentru angajați

Gândește-te și la unul-două eBook-uri pe care le poți face pentru a-ți ajuta clienții. Cu cât mai specific, cu atât mai bine. Ia în considerare vârsta, sexul, hobby-urile. (5 idei de cadouri pentru pescari, 10 cadouri pentru un copil de 7 ani)

3. Upsell

Ai auzit de asta, știi ce înseamnă, și mai bine dacă ai folosit această strategie. Dar acum e momentul să profiți la maxim de asta. Oamenii vor cumpăra mai mult în această perioadă, iar o strategie bună de upselling ar putea face diferența în vânzări.

Folosește discounturi și ideea de “urgency”. Un studiu condus de către Cornell University arată că atunci când creezi discounturi ușor de citit și înțeles de către clienții tăi, aceștia vor converti mai mult. De exemplu, folosește discounturi precum 20 RON, redus de la 30 RON, mai degrabă decât 27 RON, redus de la 39 RON.

4. Creeză postări organice pe Facebook

Cu peste 9 milioane de utilizatori în România, Facebook rămâne în continuare printre cele mai importante rețele de socializare din România. Este oportunitatea perfectă pentru a găsi clienți noi, dar și pentru a interacționa cu cei existenți.

Găsește vocea brandului tău și comunică cele mai importante mesaje în această perioadă. Cu cât începi mai devreme, cu atât mai bine. Adaugă-ți produsele sau serviciile pe pagina de business și fii consecvent. Nu uita că Markethings te poate ajuta cu asta.

5. Fii empatic în această perioadă

E o perioadă delicată. E de la sine de înțeles, dar merită să menționez acest lucru. Empatizează cu audiența ta în perioada pandemiei. S-ar putea ca asta însemne să schimbi copy-ul reclamelor, să fii mai atent cu nevoile lor din această perioadă: transport rapid, retur gratuit, disponibilitatea plății cu cardul, etc.

Cu siguranță companiile care vor ține cont de acest lucru vor avea de câștigat.

E un an diferit de ceilalți. S-ar putea să urmărești rapoartele de anul trecut și să observi un comportament cu totul și cu totul diferit. Tocmai de asta e important să urmărești datele disponibile din anii trecuți, dar să fii atent și la prezent. Testează și păstrează doar ceea ce funcționează, tocmai pentru că este un an cu totul și cu totul special.